Monday, November 5, 2007

Praviljon


Dragi moji,

V zadnjem času se je razvila precej ostra diskusija o očitno vroči temi, anonimnosti in komentiranju zapisov na javnih, pa vseeno precej zasebnih blogih. Čeprav bi pričakoval kak komentar od bolj izkušenih blogerjev, je očitno izzvala predvsem anonimne odgovore. Debata v komentarjih je šla za moje pojme predaleč, pogosto tudi čez meje dobrega okusa, zato bi želel diskusijo zaključiti in kot sklep povedati naslednje.

  • Anonimnost in »anonimnost«
    • Nekdo, ki svoje mnenje napiše in se pod svoj prispevek podpiše z imenom ali vzdevkom (kot npr. Baltazar, Esmić, 5rca ali Prpa), za moje pojme ni anonimen. Blogi delujejo pod različnimi platformami, zato ne moremo pričakovati, da se bodo vsi registrirali na naši ali celo imeli svoj blog. Anonimen je nekdo, ki pod svojim pisanjem ne pusti nikakršnega podpisa ali znaka, ki bi prispevek povezal s preteklimi ali prihodnjimi zapisi.
    • Anonimni so torej dodatno skriti, za kar se sami odločijo. S tem se na mojem blogu odrečejo nekaterim pravicam, še posebej pravici do odgovora, pravici do neizbrisa zapisa in pravici do obzirne obravnave.
    • Komentarji zadnjih dni, predvsem njihov nivo, mi je dal misliti. Kljub temu sem se odločil, da ohranim možnost komentiranja za vse. Žal bi mi namreč bilo, če bi z zaklepom bloga za neregistrirane po nepotrebnem izključil koga, ki bi lahko prispeval kakšno iskrivo domislico.
  • V zadnjih nekaj postih sem opazil, da je prišlo do kar nekaj nesporazumov, zato jih želim tu pojasniti:
    • Baltazar: moj komentar na blogu od Striti je letel na mojo prvo reakcijo na tvoje poste, ki je bila precej odklonilna, pa mi je vseeno služila za osebno rast – kot je bila namenjena. Mislim, da smo se iz te epizode vsi nekaj naučili. Del tega je tudi tale zapis.
    • Esmić in 5rca: vajinih komentarjev ne smatram za anonimne. Vselej dobrodošla!
    • Anon 1, 2, 3: Vsak od nas rad sliši pohvalo in nerad kritiko svojega dela. Tako tudi jaz, še posebej, če se kritika ali celo govorice in namigovanja nanašajo na del mojega osebnega življenja, ki ni del tega bloga.
  • Komentar k osebnim napadom
    • Glede na to, da gre za moj blog, so moji komentarji očitno dovolj prepoznavni. Na to kaže tudi pisanje nekaterih, ki imajo informacije iz RL, ki si jih ne pomišljajo komentirati in mi dajati nasvetov.
    • Se strinjam, da lahko vsaka kritika vodi k osebnostni rasti. Vseeno je težko biti Gandhi ves čas.
    • Lahko, da so med komentatorji ljudje, ki me poznajo osebno. Vendar če bi bili moji prijatelji, bi se pod prispevek podpisali vsaj s psevdonimom. Ljudje, ki me za mojim hrbtom »zelo direkt« obirajo, me ne zanimajo - ne kdo so, ne kaj si mislijo.
    • Me tudi veseli, če je komu kateri od mojih prispevkov všeč, vseeno pa so to moji prispevki. Če komu ni všeč to, kar pišem, tega ni treba brat.
    • Če ima kdo na Hlevčku kaj povedati, prosim, naj se pod prispevek podpiše, vsaj s psevdonimom. Če ne bo nobenega podpisa, bom komentar, pač po lastni presoji, izbrisal.

Sklep:

Dvogovor na blogu je bistveno različen od »kofetka«: trditev ostane napisana, vsak pa jo razume po svoje, brez konteksta, mimike, takojšnjega feedbacka. Zato zelo hitro pride do nesporazuma, zamere, hude krvi, prizadetosti in želje po maščevanju. Besede lahko zelo zabolijo, čeprav niso bile mišljene tako. Odgovori nanje lahko odzvanjajo še dolgo. Zato na blogu dajmo vsakomur »benefit of doubt« - mogoče pa ni tako mislil.

Lep let, Pegaz.

10 comments:

:) said...

Pozdravljen, :)

ta zapis mi pa res ni dal miru zaradi raznih ugotovitev:

- tudi pozitivci nimajo(te) neskoncnih zalog, tudi njih "napadajo", pa ce se tako dobro mislijo... (sem misla, da se samo jaz sekiram zaradi tega),
- svaka cast za tako odkritost, se posebej glede na RL,
- anonimi pa - s tem samo razkazujejo svoj precudovit RL karakter...

In spet smo tam: kako se zares ucinkovito in brez bolecin spopasti z njimi? Ja, ce smo cisto nekompatibilni, zakaj rinemo z glavo v zid? :)

Lahko uporabimo malo inzenirskega znanja in izkusenj, da pridemo do (mogoce celo) revolucionarnih odkritij na tem podrocju? :)

Hvala za to temo in lp,

jzst

Anonymous said...

O bože mili! Se opravičujem. še enkrat, obakrat iskreno. Vem, da imam zelo slab karakter. V tolažbo mi je vsaj to, da pri tem nisem osamljena in da sem nekaj tako zelo slabega storila prvič.

Še ena od anonov

nta said...

pa kaj je RL?!

kokrkol, zdaj si to razčistil pa kaj lepega napiši. Ko šljivi te raznorazne anone :-) Pa na kofe prid.

Staša said...

Sicer sem vse skupaj prebrala zelo na hitro, med odmori, ampak dobila hecen vtis, da se je nazadnje tale anon prelevila v to, kar je očitala Pegazu :-) Kakorkoli, konec je srečen in to je pomembno.:-)

Bi pa kljub vsemu napisala še nekaj, kar sem povedala Pegazu včeraj po telefonu, čeravno ne prav s temi besedami: je fajn fant. Zelo fajn. Zanesljiv. Vem, da mi bo stal ob strani, če bom potrebovala pomoč, čeravno se ne poznava prav dolgo. Zelo ga cenim in tudi spoštujem to, da skrbi za druge (včasih se prav čudim njegovi pozitivnosti). Takih ljudi dandanes ni prav veliko...

Čisto vsak od nas pa ima svojo osebno zgodbo, in ljudje, ki tako zelo radi sodijo druge, ponavadi prav pri sebi nimajo vse počiščeno.

In še to: velikost Pegazove osebnosti se kaže prav v tem, da nizkih (osebnih) komentarjev ni brisal, pač pa je skušal le-te obriniti v +. tudi z opravičilom, ko je bil napačno razumljen.

Staša said...

PS za bjondo: RL je real life ... (upam.)

Anonymous said...

RL-ricki lake-)..
ja vćasih kak komentar poslabša prebavo, lahko ga jemlemo kot napad hemeroidov. tko, da predlagam, seknd ćens.
mi pa radi beremo tvoje bloge. tko, da upamo, da se ne boš kam skinu.
sam še predlagam, za tiste s krči, metin ćaj je kr fajn...

nta said...

RL:

rjava lojtra, Rajko Lotrič, Rafko Lirgolič, rumena ladja, realna laž, radirka lev, Rado Leskovar, Rizovičar Lado, roža luskavka, ribič Lojze, rana ljubavna, razhumurjena leska, ravna lizika, riziko lumparij.

striti said...

kaj delate z mojim fantom???!!!???
samo to: moj fotr je lovc in ma puško.

Pegaz said...

@Cilka: dobrodošla! Spopadov se izogibam, nesporazume skušam razčistiti, nestrinjanja pa vedno bodo, le za diskusijo je potrebno medsebojno spoštovanje. Nobeno inženirsko orodje tu ne pomaga :)

@Nta: Staša ma prav, RL = Real bLond (čeprav mi je bila tud Radirka Lev zlo všeč). Pridem, java mochaccino it is!

@Staša: Vedno. :heart:

@Esmić: sekond ćens it is. Drugač pa pršparamo na donatu mg.

@Striti: hold your fire! Ne me strašt. So bli že fakići dost hudi. :)

@Še ena: Je že v redu. Raje kdaj spet kaj napiši v stilu zapisa o Mojstru in Margareti, tisto je bilo zanimivo!

@Vsem: hvala za podporo!

Saša Gerčar said...

Saj vem, da sem čist (pre)pozna s tem komentarjem, pa priznam, da tudi čisto cele debate nisem prebrala, a mi je tema vseeno tako zanimiva, da moram dodati svoje zrno.

Bloganja sem se lotila precej nevedno ...mel je blog prijatelj pa se je še meni zdelo fino in ker rada pišem, sem rekla, da bi tudi jaz. Pa sem si nabila sliko, pa naslov domene, ki itak pove kdo sem. Sploh nisem razmišljala o anonimnosti ali izpostavljenosti. To sem pač jaz in povem kar mislim in za tem vedno stojim. Če zadeve ne bi želela povedati "v živo", je tudi anonimno ne bom.
So pa ljudje, ki očitno nimajo teh "jajc" in takšnih je vseh vrst. So takšni, ki so si ustvarili virtualni image in se ne izpostavljajo čisto vsakemu s svojim pravim imenom, obrazom in sliko pa vendar niso anonimni, saj se družijo z drugimi, se "pokažejo" na raznih srečanjih blogerjev, včasih pa se kakšen njihov detajl celo opazi pri kakšnih družinskih fotkah.
In so takšni, ki uživajo v "smetenju" in očitno doživljajo orgazme, ko lahko zapišejo takšne in drugačne svinjarije.
Sama sem že dobila par komentarjev, ki mi niso ravno legli na dušo, a sem si obljubila, da komentarjev ne brišem, če niso ravno vulgarni ali kakor koli drugače oporečni.
Je pa težko ne odreagirati in pogosto se brezsmiselno zapletem v kreganje in "muko" le podaljšujem.

Sicer pa je blog krasno sredstvo za osebno rast ;)